23.07.2020
Promocija proizvoda i usluga – najbolje strategije za promociju vašeg brenda

Da li ste se ikada pitali šta sve podrazumeva promocija proizvoda i usluga jednog brenda? Koji su to faktori koji će pomoći da se određeni brend istakne u odnosu na druge i da privuče ogroman broj potencijalnih kupaca i klijenata?

Bez obzira na to čime se bavite, morate imati na umu da je promocija proizvoda ili usluga od suštinske važnosti za postizanje poslovnih uspeha kojima težite. Bez nje bi gotovo sve aktivnosti vašeg biznisa bile uzaludne, jer mnogi ljudi ne bi ni znali da vi, kao brend, uopšte postojite.

Najveći izazov za mnoge preduzetnike upravo predstavlja način na koji će biti organizovana adekvatna promocija proizvoda ili usluge, zahvaljujući čemu će vaš brend dostići prepoznatljivost i zavidan uspeh na tržištu. Pre nego što vam predstavimo koje su to najbolje strategije za promociju vašeg brenda, pročitajte šta, zapravo, podrazumeva termin promocija. 

Promocija – komunikacijska veza između kupca i prodavca

Promocija proizvoda i usluga predstavlja niz aktivnosti pomoću kojih privlačimo nove kupce ili klijente, i učvršćujemo odnose sa starim. Ovaj termin odnosi se i na komunikacijsku vezu između kupaca i prodavaca sa ciljem da se oni informišu i motivišu da kupe naš proizvod ili uslugu.

Ovo je jedan od četiri instrumenata takozvanog marketing miksa koji služi za sticanje konkurentne prednosti na tržištu. Postoji nekoliko instrumenata promocije, kao što su lična prodaja, razvoj brenda i korporativnog imidža i pozicioniranje u svesti potrošača. Šta bi bio prvi korak kada je u pitanju promocija proizvoda i usluga? 

Pravljenje plana lansiranja novog proizvoda i usluga

Pre nego što se jedan proizvod lansira na tržište, neophodno proceniti koje su sve aktivnosti koje se moraju obaviti pre lansiranja, zatim šta nam je neophodno da naša roba uspe na tržištu i šta ide posle svega toga.

Kako biste utvrdili da li je uopšte vaš proizvod ili usluga spremna za lansiranje, stavite na papir koliko imate sredstava i ljudi koji rade na tome, da li postoji servis za podršku potrošačima, zatim kakvi su rezultati testiranja proizvoda, da je određeno tržište pogodno za taj proizvod, i najvažnije da li imamo strategiju za pozicioniranje proizvoda.

Koliko je adekvatna strategija od ključnog značaja, pokazali su rezultati mnogih istraživanja, a evo koje su se to strategije pokazale najboljim.

Najbolje strategije za pormociju brenda na tržištu 

Ukoliko se pitate kako promovisati proizvod na najbolji način, važno je odabrati dobre strategije koje će uticati na krajnji uspeh promocije. Evo šta sve možete da imate u vidu.

#1. Adekvatno dizajnirana ambalaža je važna stavka   

Jedna od najvažnijih stvari kojom je uslovljena dobra promocija proizvoda jeste      adekvatno dizajnirana ambalaža. Ključna stavka svakog marketing sektora u firmama koje se bave proizvodnjom i prodajom proizvoda jeste upravo pakovni materijal koji će biti odlučujuć faktor za uspeh brenda na tržištu.

Kao što je vizuelni identitet čoveka odgovoran za stvaranje prvog utiska, tako je i dizajn ambalaže presudan za mnoge kupce koji će na osnovu nje doneti odluku da li im je proizvod primamljiv ili ne, i na kraju da li će ga kupiti ili će se odlučiti za neki drugi brend.

Odlično dizajnirana ambalaža je ona koja je prepoznatljiva, kreativna i jedinstvena i koja će kupcu uliti neophodno poverenje da je proizvod kvalitetan i vredan.

#2. Jedinstvena usluga uz proizvod je pun pogodak

Ukoliko tražite način da se izdvojite na tržištu i da ostanete upamćeni, savet stručnjaka je da pružite jedinstvenu uslugu koja će da prati vaš proizvod. Prvi korak u osmišljavanju ovakve usluge jeste analiza konkurencije

Pogledajte njihovu ponudu i razmislite šta je ono što su oni izostavili, a što biste vi mogli da ponudite svojim potencijalnim kupcima. Da li ćete odabrati neki određen popust, besplatnu dostavu na kućnu adresu, besplatne uzorke, ili nešto skroz drugačije, na vama je da odlučite.

#3. Autentičan slogan koji uliva poverenje u vaš proizvod

Uspeh promocije je uslovljen porukom koju želite da prenesete svim potrošačima. Zato je autentičan slogan, koji privlači pažnju i uliva poverenje u vaš proizvod ili uslugu zlata vredan.

Veoma je važno da slogan iza koga stoji vaš brend, bude pažljivo osmišljen i razumljiv. Kod pisanja slogana uvek je odlična opcija igra reči ili izazivanje određene emocije koja će da podstakne ljude da se zainteresuju za to što imate da im nudite.

#4. Promocija na društvenim mrežama je nezaobilazna stvar

Kako su društvene mreže postale deo naše svakodnevice, možemo ih iskoristiti kao jedan vid strategije za promociju proizvoda ili uslugu. One su donele potpuno novi pristup u prodaji i marketingu uopšte.

Zašto biste morali da dolazite do vaših kupaca, kada oni sami mogu doći do vas? Uz pomoć fejsbuka, instagrama, tvitera, ali i drugih društvenih mreža, možete definisati ciljne grupe koje će biti zainteresovane za vaš proizvod ili uslugu i tako znatno povećati šanse za bolje rezultate prodaje.

#5. Sponzorstvo događaja je idealno za reklamu vašeg brenda 

Jedna od najpopularnijih i najzastupljenijih strategija kada je u pitanju reklama brenda jeste sponzorstvo raznih događaja i takmičenja. Kako bi vaš brend postigao veliku prepoznatljivost na tržištu, idealno je da se logo vaše firme nađe na vidnom mestu važnog događaja koji ste odlučili da sponzorišete. 

Pored ovakvih događaja, idealno je sponzorstvo dobrotvornih akcija jer se na taj način šalje pozitivna slika o brendu koji brine o društvenoj odgovornosti i zajednici, a kupci se osećaju društveno korisnim jer su, kupovinom vaših proizvoda, direktno uključeni u takvu akciju.

#6. Poklanjanje proizvoda – najzastupljeniji svetski trend 

Poklanjanje proizvoda je još jedna u nizu strategija za promociju. Ovakav trend je naročito popularan kod raznih “influensera” na društvenim mrežama koji često organizuju slične akcije kako bi privukli stalne kupce ili mušterije.

Bilo da prodajete određeni proizvod ili nudite uslugu, ovakav vid strategije će sigurno doneti pozitivne rezultate jer – svi vole besplatne stvari, a još ako na sve to korisnici budu zadovoljni onim što su dobili, možete biti sigurni da ste stekli kupce, odnosno klijente na duže staze.

#7. “Referral” programi za širenje mreže vaše ciljne grupe 

Promocija proizvoda i usluga može biti uslovljena i tkz. “referral” strategijom koja bi mogla da vam pomogne u širenju ciljne grupe. U bukvalnom prevodu, “referral” znači preporuka, a sama strategija podrazumeva da se postojeći, trenutni, kupci motivišu da dovedu nove kupce.

U svetu gde se najviše stvari kupuje putem preporuke, ovakav vid promocije vašeg brenda je jedna od najboljih mogućih strategija koje možete primeniti. Ponudite određene nagrade u vidu besplatnih proizvoda ili određenih popusta na svakog dovedenog kupca i uživajte u širenju ciljne grupe i baze kupaca. 

Kvalitet uvek pobeđuje – promovišite ono što zaista nudite

Ukoliko vam je stalo da steknete poverenje kupaca i klijenata na duže staze, najvažnije jeste da promovišete ono što zaista nudite. Zlatno pravilo je da se ne služite nikakvim obmanama i obećanjima koje niste u stanju da ispunite, jer ćete na taj način samo privući gnev postojećih kupaca, odbiti potencijalne, a vaš brend će imati negativnu konotaciju.

Zapamtite da kvalitet proizvoda ili usluge uvek pobeđuje na tržištu, tako da se pre svih strategija i planova posvetitie stvaranju vrednosti za svoje potrošače!

Počnite da kucate kako bi prikazali proizvode koje tražite